Twinkle | Digital Commerce

Dobbi wil meer samenwerken met retailers

2019-10-25
1000562
  • [nieuws]
  • 0:55

Was- en stoomservice Dobbi kondigde gisteren aan een servicepunt te willen openen in alle Nederlandse filialen van Spar. Nu het bedrijf landelijke dekking biedt, moeten daar nog meer samenwerkingen bijkomen.

Dat laat medeoprichter Maurits Tiethoff weten aan Twinkle. Volgens hem komen in potentie alle ruim drieduizend PostNL-pakketpunten in aanmerking voor een servicepunt van de wasdienst, mits de desbetreffende retailer interesse heeft. ‘We hopen in de toekomst zeker meer samenwerkingen te starten. De PostNL chauffeur die de Dobbi-orders uitvoert komt hier namelijk al langs. Hierdoor kunnen wij dagelijkse service bieden zonder dat extra kilometers gereden hoeft te worden.’

PostNL

Dobbi profiteert dus van het bezorgnetwerk van PostNL. Die zag vorig jaar, bij de oprichting, wel wat in de start-up en besloot erin te investeren. Zo liet de pakketdienst destijds aan Twinkle weten: ‘PostNL gebruikt hiervoor een bestaand vervoersnetwerk waar bijvoorbeeld ook retouren op afspraak en post en pakketten van zakelijke klanten worden opgehaald. Dit netwerk doet ongeveer 50.000 stops per dag, vijf dagen per week in heel Nederland.’