Twinkle | Digital Commerce

Heineken bezorgt bier in Zuidoost-Azië

2019-09-17
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

Biermerk Heineken heeft een samenwerking gesloten met de taxi- en bezorgdienst Grab. Die laatste gaat gekoeld bier leveren in Vietnam en Singapore.

Grab is een Aziatische taxidienst, maar beschikt ook over een bezorgdienst voor pakketten en maaltijden. De samenwerking werkt twee kanten op, laten beide bedrijven weten. Grab gaat zijn betaaldienst GrabPay inzetten op evenementen van Heineken in die regio. Ook wordt Heineken-medewerkers door Grab vervoerd. Heineken zelf krijgt een eigen online store op het platform van Grab en inzicht in bestelgegevens.

Digitale transformatie

Volgens Grab is een samenwerking als deze uniek. Het belangrijkste doel van de samenwerking is volgens het bedrijf om zowel de vraag als verkoop van Heineken-bier te stimuleren in Zuidoost-Azië. Dolf van den Brink, president Heineken Asia-Pacific reageert als volgt: ‘Dit initiatief, dat sterk aansluit bij de digitale transformatie van ons bedrijf, biedt ons een hele wereld aan kansen. Van het introduceren van innovatieve manieren om nieuwe producten te lanceren tot het aanbieden van nieuwe kanalen aan consumenten om onze producten aan te schaffen.’

Later wordt de samenwerking uitgebreid naar de Filipijnen, Thailand, Myanmar en Cambodja.