Twinkle | Digital Commerce

Klant ziet koelbox voor de deur wel zitten

2019-09-16
1000562
  • 0:53

Klanten die regelmatig online boodschappen bestellen, maar niet vaak thuis zijn, willen dat best laten afleveren in een koelbox die voor hun deur staat.

Dat blijkt uit een analyse binnen het Consumentenonderzoek 2019 van Deloitte, die exclusief voor Distrifood is uitgevoerd. Een andere oplossing, zoals een huissleutel voor de bezorgers, kan op minder enthousiasme rekenen.

In het onderzoek werd specifiek gevraagd naar oplossingen voor bezorging van boodschappen als een klant niet thuis is. Vooral consumenten die zowel in de fysieke supermarkt als online hun boodschappen doen, staan open voor een koelbox voor de deur. Eén op de drie heeft ‘enigszins tot veel interesse’ daarin.

Sleutel

Een huissleutel voor de bezorger kan op weinig steun rekenen. De helft van de onderzochte klanten ziet daar niets in. 17 procent laat weten nauwelijks interesse daarin te hebben. Slechts 4 procent van de consument staat ervoor open om een bezorger een sleutel te geven, zodat deze de boodschappen zelf in de koelkast kan leggen.