Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn breidt digitaal sparen snel uit

2019-09-23
1000562
  • 1:05

Amper een maand na de lancering van het digitaal spaarprogramma breidt Albert Heijn de dienst alweer uit. Klanten kunnen nu ook de digitale zegels delen met anderen.

Volgens de super, die vorige week voor het eerst de top-3 van de Twinkle100 wist te behalen, sturen klanten een soort ‘Tikkie’ naar kennissen met een verzoek om te helpen met sparen. Vervolgens kunnen klanten via de link in het bericht de zegels weggeven. Daarbij kunnen ze ook aangeven hoeveel zegels ze willen weggeven.

Op deze manier hoopt Albert Heijn dat klanten sneller hun digitale spaarkaart vol krijgen, net als bij de papieren variant. Volgens de supermarkt is deze functie begin deze maand ingevoerd.

Spaaracties

Eind augustus begon de Zaanse super met digitaal sparen. Zo’n vijf jaar geleden konden klanten ook al een periode digitaal sparen, maar nu voerde het bedrijf dit definitief in. De eerste actie eindigt op 17 november. Het gaat om een dertien weken durende spaaractie voor Vivo glazen en Villeroy & Bosch. Voor elke 10 euro aan boodschappen ontvangt men daarvoor een zegel. Bij twintig zegels en een bijbetaling van 2,99 euro krijgen ze een set van twee glazen. Albert Heijn liet toen al weten snel met meer acties te gaan komen.