Twinkle | Digital Commerce

Mango van start met loyaliteitsprogramma in Nederland

2020-05-20
1000562
  • 0:54

Kledingshop Mango heeft zijn vorig jaar geïntroduceerde loyaliteitsprogramma ‘Mango Likes You’ ook in Nederland gelanceerd.

Met dat programma kunnen consumenten punten sparen die ze vervolgens weer kunnen inleveren voor korting. In dat opzicht verschilt het loyaltyprogramma van Mango niet veel met die van andere retailers. Het grote verschil is echter dat klanten deze punten niet alleen verdienen door aankopen te doen, maar dat ze deze punten (Likes) ook toegewezen krijgen door merken die op het platform verkopen. Daarnaast kunnen ze punten sparen door bijvoorbeeld recyclebare kleding in te leveren, of online bestellingen in de winkel af te halen.

Korting en films

Het programma werkt zowel in de winkels als online kanalen. Klanten kunnen daar hun punten omwisselen voor korting maar ook gebruiken om bijvoorbeeld films via Pathé Thuis te kijken of een abonnement op Deezer Premium. Volgens Mango is het daarnaast binnenkort mogelijk om er e-books of bioscoopkaartjes mee te kopen.

Mango lanceerde ‘Mango Likes You’ vorig jaar in thuisland Spanje en Frankrijk. Naar eigen zeggen is het daar een groot succes, met 3 miljoen actieve gebruikers.