Twinkle | Digital Commerce

Boxy: ‘Wij doen niet aan blauw/roze hokjesdenken’

2019-08-15
1000562
  • [interview]
  • 1:41

Klanten kunnen op Boxy kiezen uit thema’s als reizen, eten en eco. Bij de samenstelling van de cadeaudozen wordt bewust weggebleven van gender stereotypering.

Micky Chen is oprichter en eigenaar van theboxybabies.com, een nieuwe webshop in babyartikelen. ‘We zijn ‘s werelds eerste en enige aanbieder van themaboxen. Elk product is ontworpen met stijl, comfort, kwaliteit en originaliteit in gedachten en daarnaast fair trade en met gecertificeerde materialen geproduceerd’, vertelt ze.

Weeshuis in Nepal

Er zitten zes items in een box, waaronder altijd een viscose-bamboe deken. ‘We zijn een verfrissing in een branche die al jarenlang lijkt te slapen. We doen niet aan blauw/roze hokjesdenken, maar bieden leuke genderneutrale spullen voor baby’s. Daarnaast geloven we in het buy one, help many-principe: voor elke verkochte box steunen we een weeshuis in Nepal met vier maaltijden.’ De bestellingen worden in een magazijn met de hand ingepakt, gelabeld en gescand, en vervolgens met PostNL verstuurd.

Kickstarter

Er is bewust gekozen voor een soft launch van de webwinkel via Kickstarter, ‘zo kunnen vroege klanten profiteren van een early bird-korting’, zegt de oprichter. Marketingwise wordt gebruikgemaakt van kortingcodes en krijgen klanten die zich abonneren op de nieuwsbrief een cadeautje. ‘Daarmee groeit onze mailinglist.’

Daarnaast wil Chen Boxy organisch laten groeien via Instagram, doet ze A/B-testen via Facebook Ads en probeert ze de klikkosten steeds lager te krijgen. Ten slotte wil ze met marketing automation gaan werken. ‘Ik heb jaren bij Salesforce gewerkt en heb van dichtbij gezien hoe belangrijk het is om gericht te kunnen targeten’, zegt Chen, die nog een uitdaging ziet in budgetbesteding. ‘Als beginnend bedrijf moeten we creatief omgaan met geld. Vaak is het kiezen tussen tijd of geld besparen.’

Momenteel worden alle orders geplaatst via Kickstarter. Als deze campagne eindigt en alle orders geleverd zijn, gaat de webshop live; vermoedelijk in juli. Het aantal thema’s (nu vijf) wordt naar verwachting uitgebreid, boxen mixen en personaliseren staat ook op de planning.

Het interview met Boxy is onderdeel van de rubriek 'Nieuw in de markt'. Deze rubriek komt maandelijks terug in Twinkle magazine.