Twinkle | Digital Commerce

Hema komt met Instagram-filter om make-up uit te proberen

2019-08-21
1000562
  • [nieuws]
  • 0:45

Hema heeft in samenwerking met social agency GoSpooky een branded Instagram-filter ontwikkeld. Met deze filter kunnen Instagram-gebruikers de producten van B.A.E., het nieuwe beautymerk van de retailer, uitproberen via augmented reality (AR).

Zowel volgers van het Hema-account als Instagramgebruikers die de advertentie zien, kunnen bij gebruik van de filter kiezen uit verschillende AR-effecten.

Voor de jonge doelgroep

Jessica Berghout, content strategist bij Hema, zegt in het persbericht dat de retailer op deze manier de jonge doelgroep kennis wil laten maken met het nieuwe beautymerk. Het is naar eigen zeggen de eerste retailer met een branded filter op Instagram.

Het Spark AR-platform van Facebook, waar mensen AR-filters en -effecten kunnen gebruiken, was voorheen alleen toegankelijk voor een beperkt aantal bedrijven. De bèta-versie van het platform van Spark Ar Studio is nu open voor iedereen.