Twinkle | Digital Commerce

Tmall opent experience store om klant beter te leren kennen

2019-07-23
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

Alibaba's marktplaats Tmall krijgt een belevingswinkel in Shanghai. Het is de bedoeling dat topmerken daar exclusieve initiatieven laten zien.

Het is volgens A.list Tmalls eerste experimentele retailpoging om offline en online samen te brengen, met de bedoeling om het op termijn uit te gaan rollen naar meerdere Chinese winkelcentra.

Eigen sneakers maken

Populaire merken als Abercrombie & Fitch, Swisse, Oral-B, Ballantine's en Bobbi Brown zullen in de winkel interactie aangaan met consumenten. Merken zullen exclusieve pop-up activaties in de winkel laten zien. Zoals het Amerikaanse schoenenmerk Vans met een tentoonstelling over straatcultuur en een workshop waar consumenten hun eigen sneaker kunnen ontwerpen. Ook zullen er liveoptredens en theatervoorstellingen plaatsvinden.

De beleving voor de consument begint online. Tmall stuurt uitnodigingen naar de premium klanten van de merken, maar iedereen kan zich daarvoor aanmelden via Tmall Club. De bedoeling van de experience store om zo deelnemende consumenten beter te leren begrijpen en hun ervaringen te personaliseren.

In 2017 had de B2C-marktplaats al eens een pop-up store.