Twinkle | Digital Commerce

Zeeman investeert in online

2019-06-18
1000562
  • [nieuws]
  • 0:57

Omdat klanten anders zijn gaan winkelen, investeert Zeeman in e-commerce. Dat zegt ceo Erik-Jan Mares in een interview met het AD. De textielsuper zal meer winkels in de winkelstraat gaan sluiten.

Zeeman heeft ruim vijfhonderd winkels in Nederland, de laatste jaren zijn er meer dan dertig gesloten. Erik-Jan Mares zegt in de krant dat ondanks dat Zeeman winkels sluit, de winkelketen er wel goed voorstaat in Nederland. De online verkoop laat volgens hem ‘al jarenlang enorme groeicijfers laat zien, een stijging van gemiddeld 25 tot 30 procent per jaar.’

Quitte draaien

Mares zegt dat er nog geen winst wordt gemaakt met de internetverkoop, maar hij verwacht dat zijn bedrijf dit jaar op de ‘zogeheten nullijn uitkomt en quitte zal draaien.’ De totale omzet van Zeeman groeide vorig jaar 4,1 procent ten opzichte van 2017. De jaaromzet van Zeeman komt ongeveer boven de drie miljoen euro uit.

In 2017 lanceerde Zeeman zijn nieuwe e-commerce platform. In 2012 begon Zeeman met online verkopen, vertelde e-commerce manager Jacques van der Bom eind 2017 aan Twinkle.