Net-a-Porter, de internationale online reus in luxefashion, heeft een speciaal platform opgezet voor duurzame modemerken: Net Sustain.
'The world’s premier
luxury fashion destination’, zoals Net-a-Porter zich omschrijft, speelt ermee in op de duurzaamheidstrend.
Op Net Sustain, te vinden binnen Net-a-porter.com, zijn bij aanvang ongeveer vijfhonderd producten van 26 modemerken verzameld, waaronder Stella McCartney, Veja, Kayu, Maggie Marilyn en Mother of Pearl.
Vijf criteria
Voor opname zijn vijf criteria gedefinieerd: zo moeten de merken werken met duurzame materialen, items weloverwogen en lokaal vervaardigen, verspilling tegengaan, vakmanschap stimuleren en iets teruggeven aan de maatschappij. Op deze manier zegt Net-a-Porter, onderdeel van de Yoox Net-A-Porter Group, duurzaam shoppen toegankelijker te maken.
Lees ook: Net-a-Porter maakt Instagram-accounts shoppable (15 mei 2019)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Net-a-Porter start vertical voor duurzame mode
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.