De online detailhandelsbestedingen lagen afgelopen april 15,9 procent hoger dan in dezelfde maand vorig jaar. De zogenoemde multi-channelers zagen hun webomzet het hardst groeien, leren nieuwe CBS-cijfers.
Dat is in lijn met het beeld van het eerste kwartaal van dit jaar. Multi-channelers zijn online verkopers waarvoor ‘verkoop via internet een nevenactiviteit is’, aldus het CBS. Webwinkels verkopen primair online.
In de maand april groeide de online omzet van de multi-channelers met 20,3 procent, die van de webwinkels met 12,8 procent. Gecombineerd kwam de groei als gezegd uit op 15,9 procent, te vergelijken met de die eerste maanden van dit jaar:
De online hap uit de taart blijft groeien; de totale Nederlandse detailhandelsbestedingen namen in april met 2,3 procent toe, aldus het CBS.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
CBS: 16 procent meer online detailhandelsverkopen in april
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.