Modeplatform Farfetch laat klanten goederen inleveren voor punten. Deze kunnen zij vervolgens gebruiken bij de aankoop van nieuwe producten.
Op het platform secondlife.farfetch.com worden klanten aangemoedigd om hun design handtassen, die ze niet meer gebruiken, voor credits in te wisselen. ‘Luxe mode sluit steeds meer aan bij duurzame mode’, verklaart cco Giorgio Belloti. ‘Wederverkoop is een gebied van toenemende interesse voor onze klanten.’ Het nieuwe initiatief wordt eerst op testbasis uitgevoerd.
Conditie
Consumenten kunnen zelf informatie van de handtassen, zoals foto’s, aanleveren. Dit wordt door een partner van Farfetch beoordeeld en deze stelt vervolgens een prijs voor. Gaat de klant akkoord, dan ontvangt deze de credits, ter waarde van het afgesproken bedrag. Overigens accepteert Farfetch alleen handtassen die conditioneel nog goed zijn. Als tassen verkleurd of gescheurd zijn of als het leer afbladdert, dan worden de tassen niet aangenomen. Met het initiatief wil Farfetch vooral ook klanten aanmoedigen om geen tassen weg te gooien. ‘Door je tas te verkopen, help je mee de levensduur te verlengen. Daarnaast is het goed voor het milieu’, valt op de site te lezen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Farfetch test inleverdienst
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.