Twinkle | Digital Commerce

H&M ruikt aan tweedehands verkoop

2019-04-09
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

De Zweedse modeverkoper H&M gaat via één van zijn labels de verkoop van gedragen kleding uitproberen. Op het label '& Other Stories' test het bedrijf in Zweden de komende maanden hiermee.

Dat vertelde Anna Gedda, hoofd duurzaamheid van de nummer 8 van de Twinkle100 onlangs tegen Reuters. Volgens Gedda heeft de retailer voor ogen om dit de komende jaren verder uit te rollen naar meerdere eigen modemerken en landen. 'We zien dit als een groeiend onderdeel van de industrie, met grote kansen voor zowel consumenten als, niet in de laatste plaats, het milieu', aldus Gedda.

In de pilot werkt H&M samen met de Zweedse start-up Sellpy, een gespecialiseerd platform in tweedehands verkoop.

'Andere tijd'

Het is overigens niet voor het eerst dat H&M tweedehands kleding wil gaan verkopen. Eerdere projecten waren echter niet succesvol. Maar, zo stelt Gedda. ‘Nu is het een heel andere tijd. Mensen zijn zich daarnaast veel meer bewust van alles wat rond duurzaamheid draait.’