Na België wil de Bijenkorf ook Duitsland online veroveren. De nummer 10 van de Twinkle100 maakt zich klaar voor een start in de zomer.
Dat blijkt uit vacatures bij het bedrijf. Gezocht wordt onder andere naar een online content editor, een online merchandiser en een SEA-marketeer voor de Duitse markt. Kandidaten moeten ‘(near) native’ Duits zijn en daarnaast vloeiend Engels kunnen lezen en schrijven. Ze komen te werken in Amsterdam, op het servicekantoor van de Bijenkorf nabij de Johan Cruijff ArenA.
In de Engelstalige wervingsteksten is te lezen: ‘By this summer we will start with a webshop in Germany, applying the learnings we gained with our Belgium webshop over the last 3 years.’
De Bijenkorf in België
Belgen kunnen echter al wat langer bij de Bijenkorf terecht; het warenhuis bezorgt sinds september 2014 bij onze zuiderburen, pas een jaar later werd de online bestelmogelijkheid met een campagne onder de Vlaamse aandacht gebracht; Debijenkorf.be is alleen in het Nederlandse beschikbaar.
Twinkle100
Topman Giovanni Colauto toonde zich in interviews enthousiast over de online prestaties van de Bijenkorf, specifiek ook in België. Een paar maanden geleden zei hij tegen RetailDetail: ‘E-commerce groeit met dubbele cijfers en weegt nu bijna 200 miljoen euro, op een totale omzet van zo’n 850 miljoen. De webshop is onze tweede winkel. We staan op de tiende plaats in de Twinkle100, de rangschikking van online retailers in Nederland. In mode staan we op de vierde plaats. En we zijn winstgevend! Ook in België loopt het hard: de Belgische consument heeft een goed smaakniveau en toont interesse voor hoger geprijsde items.’
Digital natives
In het e-commerce team van de Bijenkorf werken volgens de vacatures nu 120 ‘digital natives’. Het is de jongste en snelst groeiende afdeling van de keten. De pijlen zijn nu gericht op Duitsland, al is onduidelijk of onze oosterburen in hun moedertaal of in het Engels zullen worden aangesproken op Debijenkorf.de. Overigens is het nu al mogelijk orders op de Nederlandse site naar Duitsland te laten komen, voor 2,95 euro af te halen bij een UPS Access Point, kosteloos voor 'Privilege Members.'
Warenhuizen
De Bijenkorf, onderdeel van de Selfridges Group, is genomineerd voor een vakprijs bij de Shopping Awards (Adyen Fashion & Lifestyle), De keten beschikt nog over zeven warenhuizen in Nederland, in de vier grote steden, Eindhoven, Maastricht en Amstelveen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
De Bijenkorf bouwt aan Duitse webshop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.