Twinkle | Digital Commerce

Welke grappen hebben webwinkels dit jaar bedacht?

2019-03-29
1055567
  • [nieuws]
  • 2:44

Zo’n week voor nationale grappendag 1 april stroomt de redactiebox traditiegetrouw weer vol met creatieve acties en initiatieven van webwinkels. En nee, ook dit jaar trapt Twinkle er (hopelijk) niet in.

Zonnecellen in blauwe dozen

Alles voor een glimlach, en dus kan Coolblue niet uitblijven met een 1-aprilgrap. Na de grap van vorig jaar met CoolblueFietst, die vervolgens wel echt bleek te zijn, is de jaarlijkse grap nu wederom duurzaam getint. De runner-up van de Twinkle100 heeft nu wel iets heel bijzonders bedacht met ‘pakketpanelen’. Naar eigen zeggen ‘de grootste innovatie ooit’. Zonnecellen in de bekende blauwe dozen moeten ervoor zorgen dat klanten smartphones, tablets en laptops kunnen opladen met de doos. ‘Eindelijk snappen onze klanten ook dat het logo van Coolblue eigenlijk een zonnetje is’, aldus voorman Pieter Zwart.

Bax ‘Pop up’ Music

De Zeeuwse webwinkel Bax Music is naarstig op zoek naar klanten die het wel zien zitten om een eigen mini pop up-winkel te openen. Aan het einde van dit jaar wil de nummer 16 van de Twinkle100 vijftig mini-shopjes openen bij de mensen thuis. Voor de deelnemende consumenten is het ook lucratief, aldus de shop. Wel moet er tenminste tien kubieke meter ruimte beschikbaar zijn en de winkel zes dagen per week open zijn. Wie wil, kan zich nog tot 31 maart aanmelden bij Bax Music. Begin april volgt meer info, zo valt op de site te lezen. Aha!

Tikkie incassodag

Betaaldienst Tikkie heeft nu wel een heel bijzondere manier gevonden om te zorgen dat iedereen netjes op tijd zijn Tikkie betaalt. Vrienden die vaak te laat zijn met hun terugbetaling, worden door Que si que no-zanger Jody Bernal net zolang lastiggevallen totdat ze hun Tikkie voltooien. ‘Met de Tikkie incassodienst sturen we iemand langs die net zo lang bij je aanklopt totdat je wel betaald hebt’, aldus Freek de Steenwinkel, directeur van Tikkie. Succes gegarandeerd!

Picnic rekent bezorgkosten in Wassenaar

Online super Picnic gaat voor het eerst geld vragen voor leveringen. In Wassenaar, waar de super binnenkort start met de boodschappendienst. De huizen in de Zuid-Hollandse stad liggen namelijk zo ver van elkaar vandaan dat het niet rendabel is om de bezorgdienst gratis te houden, zo klinkt het. Inwoners met een oprit langer dan twintig meter moeten wel bezorgkosten betalen, terwijl een buurtgenoot met een kortere oprit nog wel gratis de boodschappen thuisbezorgd krijgt. Misschien dat de HoTPoD (Hyperloop of Things, Picnic on Demand) een oplossing kan bieden? Overigens gaat het in Wassenaar nog slechts om een test, aldus medeoprichter Michiel Muller op Twitter. Wij zijn benieuwd!

Bestel maar, bestel maar, bestel maar

Logistiek dienstverlener Probo heeft een spraakgestuurde bestelassistent gelanceerd: JIP. Hiermee kunnen resellers bestellingen doen, zonder een toetsenbord of muis te gebruiken. JIP werkt met Google Home en wordt steeds slimmer als hij vaak wordt ingezet voor bestellingen. Handig? Of verandert de afdeling inkoop hiermee in een kippenhok? Wie zal het zeggen.

Michelinster voor Spare Rib Express?

Verfijnde smaken in langzaam gegaarde spareribs en zelf bereide sauzen van uitmuntende kwaliteit zorgen ervoor dat maaltijdbezorger Spare Rib Express is genomineerd voor een heuse Michelin-ster. De nummer 80 van de Twinkle100 zou daarmee de eerste maaltijdbezorger zijn die in aanmerking komt voor de prestigieuze ster. Door de toenemende populariteit en kwaliteit binnen de maaltijdbezorgbranche is het tijd voor een sterrennominatie, zo klinkt het. Overigens blijft het bij een nominatie van één ster voor Spare Rib Express. Twee en drie sterren worden nog niet uitgedeeld binnen de maaltijdbezorgbranche. Wat bescheiden!