De Oostenrijkse brancheorganisatie Handelsverband wil retailers in het land versneld de e-commerce markt op helpen en heeft daarvoor een toolkit ontwikkeld: die moet retailers in zes maanden klaarstomen tot e-tailers.
De 'eCommerce Starterkit' en de 'KMU Retail Toolkit', bestaande uit een ERP-systeem, een actieve webshop met zoekmachineoptimalisatie en hosting, zijn ontworpen voor kleine en middelgrote verkopers.
Tijd tekort
Volgens de brancheorganisatie heeft slechts een kwart van de retailers in Oostenrijk op dit moment een webwinkel. Ter vergelijk: in Duitsland is dat richting de zeventig procent. 'We kennen zelf de uitdagingen waar onze retailers in de mkb-sector dagelijks voor staan en vaak is er nauwelijks tijd meer over voor strategische overwegingen omtrent omnichannel en digitalisering', verklaart Handelsverband-managing director Rainer Will.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Toolkit moet aantal Oostenrijkse multichannelers verdubbelen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.