Twinkle | Digital Commerce

Made.com groeit en internationaliseert

2019-02-07
1024512
  • [nieuws]
  • 1:01

Made.com, dat het afgelopen jaar een totaalomzet van 173 miljoen pond draaide, breidt uit naar Portugal, Italië, Denemarken en Zweden. Dat brengt het aantal landen waar de designmodeverkoper actief is, op dertien.

De totaalomzet van het bedrijf, in euro's 197 miljoen, steeg met 37 procent en zal vanaf dit jaar voor het merendeel op de Europese markt verdiend worden. Groot-Brittannië, thuisland van Made.com, levert nu 58 procent daarvan. De internationale omzet groeide met 40 procent naar 73 miljoen pond, omgerekend 83 miljoen euro.

Deze week heropende de moderetailer tevens zijn flagship store in Londen, verdrievoudigd in omvang. In ons land heeft Made.com, nummer 191 van de Twinkle100, sinds twee jaar een flagship store aan het Rokin in Amsterdam. Het bedrijf zet fors in op influencermarketing.

Grotere aankopen

Klanten van Made.com kochten het afgelopen jaar vaker grotere meubels, zoals bedden en banken. 'In de afgelopen 18 maanden hebben we een toenemende trend gezien van klanten die online op zoek zijn naar grote artikelen, gedreven door een enorme verschuiving in consumentengedrag en de opkomst van de digitale generatie', aldus ceo Philippe Chainieux.