Twinkle | Digital Commerce

Made.com investeert fors in influencermarketing

2018-10-24
1015570
  • 0:53

Made.com gaat internationaal komend jaar twintig tot dertig mensen aantrekken om de influencermarkeringactiviteiten te begeleiden.

Dat zei Damien Poelhekke van de meubelverkoper vanochtend op Lightspeed Connect. De Nederlander vertelde onder andere over Made.com’s geloof in influencers, die een relevant bereik kunnen genereren tegen relatief lage kosten. Zij ‘leven’ letterlijk in de producten.

Zelf relaties onderhouden

Made.com, dat met zijn Talent Lab steeds meer ‘crowd designing’ faciliteert, wil influencermarketing strakker in eigen hand nemen, aldus Poelhekke na zijn presentatie tegen Twinkle. ‘Het is goed om zelf relaties te onderhouden, influencers direct bij ons te betrekken. Er is meer dan bereik alleen.’

Lokale teams

Poelhekke verwacht dat in ieder bediend land teams van vier tot vijf personen zullen worden gevormd die zich specifiek met de activiteiten van influencers bezig gaan houden.

Winst

Made.com bezet plek 191 in de Twinkle100. Het Britse bedrijf wil uitgroeien tot ‘Europe’s premier destination for home design’ en verwacht dit jaar voor het eerst met zwarte cijfers af te sluiten.