Uber Eats ontwikkelt zich langzaam tot een advertentieplatform voor restaurants. Het technologiebedrijf test momenteel een dienst die de werknaam ‘Uber Eats Pool’ heeft meegekregen.
Techcrunch schrijft over de pilot, die inmiddels is bevestigd, in India. Het idee achter Uber Eats Pool is dat bezorgers meer dan één order oppikken bij een restaurant om die vervolgens in een gebundelde rit op meerdere adressen te bezorgen. Om te bevorderen dat mensen uit hetzelfde postcodegebied ongeveer tegelijk bestellen, kunnen aangesloten restaurateurs lokale korting bieden. Die verschijnt dan boven in de app van gebruikers: ‘Bestel nu bij restaurant X en ontvang 2 dollar discount.’
Toekomst als marktplaats
Met deze promoties biedt Uber Eats ondernemers voor het eerst een mogelijkheid om een prominente positie te ‘kopen’. Het is het begin van een toekomst als marktplaats, waarbij de bovenste plekken aan de hoogste bieders worden vergeven, valt op te maken uit een gesprek van Techcrunch met Uber Eats’ directeur Stephen Chau.
‘There’s a bunch of different ways we can work with restaurants over time. If we have all the restaurants on the marketplace and we give them tools to help them grow, then this will be a very efficient marketplace. They’re going to be spending those ad dollars somewhere.’
Er zijn legio redenen te bedenken waarom een chef orders wil aanjagen. Bijvoorbeeld om overtollige inkoopwaren te slijten, margerijke maaltijden aan de man te brengen of nieuwe klanten te werven.
Uber Eats in Nederland
Uber Eats is ook in Nederland actief. Het breidt het bezorggebied in ons land steeds verder. uit
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Uber Eats wordt advertentieplatform
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.