Twinkle | Digital Commerce

Kaas.nl biedt tijdelijk boxen en plankjes

2018-12-18
1024512
  • [nieuws]
  • 1:04

Gedurende de decembermaand zijn op Kaas.nl een aantal boxen en samengestelde kaasplankjes te koop. De tijdelijke webshop is een experiment van groothandel Zijerveld, die daarmee kennismaakt met het b2c-segment.

‘We hebben Kaas.nl al een tijd geleden opgericht en boden daar informatie en inspiratie’, vertelt e-commerce manager Bram Hulsebosch. ‘We krijgen jaarlijks 400.000 unieke bezoekers op ons platform, dus willen we graag een productconcept testen en inzicht opdoen over eventuele verkoopmogelijkheden. Zo kunnen we leren over prijzen, propositie en doelgroep.’

De activiteiten van de kaasleverancier richten zich tot dusver op b2b-klanten, waaronder supermarkten en speciaalzaken. 'Het is voor het eerst dat we rechtstreeks aan consumenten verkopen, op een gemakkelijke en laagdrempelige manier. De inzichten kunnen we doorvertalen naar onze b2b-klanten.'

Pop-up webshop

Per januari gaat de webshop weer dicht. ‘Het is een experiment van een maand, voor de organisatie is het ook nieuw. We moeten ontdekken welke interne aanpassingen nodig zijn, hoe het werkt met een magazijn, met marketing, hoe de e-commerce funnel in elkaar zit. In de toekomst zien we ook mogelijkheden voor het randassortiment: vijgen, dipjes, dranken. Meer richting het volledige borrelmoment.’