Twinkle | Digital Commerce

TravelBird vraagt uitstel van betaling aan

2018-10-31
1024512
  • [nieuws]
  • 0:57

Reisaanbieder TravelBird heeft surseance van betaling aangevraagd. Het bedrijf heeft al langer betalingsproblemen.

Vorige week nog stonden reizigers, die een vakantie hadden geboekt bij TravelBird voor een dichte hoteldeur. TravelBird bleek een betalingsachterstand te hebben. De Consumentenbond waarschuwde klanten vervolgens om op te letten.

Nu heeft de organisatie de online verkoop helemaal stil moeten leggen, valt te lezen in een verklaring. ‘Helaas heeft TravelBird vandaag de verkoop van online reisaanbiedingen moeten stopzetten en surseance van betaling moeten aanvragen, na het uitblijven van nieuwe financiële investeringen.’

Achterstand in betalingen

Volgens TravelBird, nummer 22 in in de Travel25, is het bedrijf in de problemen gekomen door seizoensfluctuaties. Sinds de oprichting in 2010 groeide het bedrijf hard, toch wist het pas in de eerste helft van dit jaar winst te boeken. De afgelopen maanden was er echter een achterstand in betalingen aan partners ontstaan en was TravelBird genoodzaakt naar extra investeringen te zoeken. Deze kon het bedrijf niet op tijd vinden.

Doordat TravelBird lid is van Stichting Garantiefonds Reisgelden(SGR), zijn alle reizigers die nu een reis hebben geboekt bij de organisatie, gedekt onder de voorwaarden van de garantieregeling van de SGR.