Van alle e-mailtjes die Nederlanders van webwinkels ontvangen, worden de berichten over recente aankopen het meest gewaardeerd.
Dat blijkt uit Het Nationale E-mail Onderzoek 2018 van Spotler. Ook mailtjes over verjaardag verassingen zijn welkom bij Nederlanders. Wat vooral opvalt is dat met name jongeren in de leeftijdscategorie 14 tot 24 jaar e-mails van webshops waarderen. 17 procent van 65-plussers ontvangt liever helemaal geen e-mail, tegenover 4 procent van jongeren in de leeftijdscategorie 18 tot 24.
Aanbiedingen
Het onderzoek van Spotler is uitgevoerd onder 2.055 Nederlanders. 67 procent van de ondervraagden geeft aan zich vooral in te schrijven voor een e-mail nieuwsbrief omdat ze dan leuke aanbiedingen en deals kunnen ontvangen. Ook een meerderheid (57 procent) schrijft zich in nadat ze een aankoop in een webshop hebben gedaan.
Kopen na mail
Het Nationaal E-mail Onderzoek is een jaarlijks terugkerend onderzoek. Vorig jaar bleek nog dat driekwart van de Nederlandse consument weleens iets naar aanleiding van een reclamemail kocht. Dat percentage ligt een jaar later iets lager: 72 procent.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nederlander ontvangt liefst aankoopinformatie per mail
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.