Een grote meerderheid – 71,4 procent – van de consumenten overweegt voor een supermarkt te kiezen als deze bewust met klimaatverbetering bezig is.
Dat blijkt uit een onderzoek van GlobalData. Volgens het onderzoek worden consumenten beïnvloed door supermarkten die bijvoorbeeld plastic verminderen of andere duurzame verpakkingen gebruiken.
Andere sectoren komen ook aan bod in het onderzoek. In de sector kleding en schoenen geeft 64,2 procent van de ondervraagden aan duurzaamheid van belang te vinden bij het maken van hun keuze. Volgens GlobalData is dit percentage lager omdat er bij kleding- en schoenenwinkels mogelijk minder aanbod is van duurzame en betaalbare mogelijkheden.
Bewust
'Hoewel de impact van de detailhandel op het milieu veel verder gaat dan het gebruik van plastic, geven deze gegevens aan dat het recente toegenomen bewustzijn waarschijnlijk heeft bijgedragen aan het hoge aantal consumenten dat rekening houdt met de milieueffecten', verklaart Retail Analyst Emily Salter van GlobalData
Lees ook: 'Aantal bezorgvoertuigen kan met de helft minder' (Twinkle 10-05-2018)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Consumenten kiezen eerder voor duurzame retailers'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.