Twinkle | Digital Commerce

Eigen luxe beddengoedlijn voor Dekbed-Discounter.nl

2018-10-25
1000562
  • 1:00

Webwinkel in beddengoed Dekbed-Discounter heeft een nieuwe, zelf ontwikkelde, productielijn toegevoegd aan zijn bestaande assortiment.

De lijn richt zich op luxe producten die onder andere zijn gemaakt van linnen en satijn. ‘De kwaliteit van de materialen laat zich meten met die van bad- en bedtextiel dat bij kwaliteitswinkels als De Bijenkorf wordt gekocht’, stelt oprichter Niels Verwij.

De webshop biedt al producten aan van het eigen merk Dekbed-Discounter en DLC. Met Presence richt het bedrijf meer op producten uit het hogere segment. Verwij: ‘De beddenmarkt is heel conservatief en prijzen worden bewust hoog gehouden. Wij weigeren om daar aan mee te doen. Veel leveranciers willen daarom niet met ons samenwerken.’

De eerste Presence-artikelen zijn inmiddels opgenomen in het assortiment. De komende maanden moeten daar nog een paar honderd artikelen aan toe worden gevoegd.

Aandeel eigen merken

Eerder stelden Niels Verwij en coo Maurice Rustwat in een interview met Twinkle dat het aandeel eigen merken in het assortiment bij het bedrijf rond de 20 procent ligt. De webshop mikt op een verhoging van dat aandeel. ‘Beddengoed heeft niet echt een hoge merkbekendheid. Alles wat we niet kunnen krijgen van bestaande leveranciers, produceren we zelf.’

Lees ook: ‘Allemansvriend op slaapgebied’ (Twinkle 7 2018)