Het van oorsprong Nederlandse Tiqets ontsluit als lanceringspartner een nieuwe vertical van Reserve with Google, waar kaartjes voor tours en activiteiten te boeken zijn.
Voor Google gaven het volledig gedigitaliseerde boekingsproces, de real time beschikbaarheid van kaartjes en de 24-7 bereikbare, acht talen sprekende klantenservice de doorslag bij de keuze voor Tiqets. Google faciliteert de user interface van de nieuwe kaartverkoopomgeving, Tiqets verzorgt betalingen en fulfilment.
Toegankelijke cultuur
Tiqets en Google werkten eerder samen voor de Trips-applicatie van de zoekmachine, waarbij het technisch platform van de start-up al in goede aarde viel. 'Werken met Google is een geweldige kans voor ons', zegt Tiqets-ceo Luuc Elzinga. 'We vinden het fijn klanten te helpen om gemakkelijker tickets te vinden door onze partnerlocaties op Google beschikbaar te stellen, zonder dat zij die omgeving hoeven te verlaten. Dit project versterkt onze missie om cultuur toegankelijker te maken.'
Internationale boekknop
Tiqets timmert sinds zijn oprichting in 2014 aardig aan de weg en heeft inmiddels kantoren in onder meer Parijs, New York, Barcelona en Rome. Het bedrijf, dat zijn diensten in de vorm van een mobiele applicatie aanbiedt, is actief in 150 landen en ontving vorig jaar mei een investering van 17 miljoen dollar. Datzelfde jaar introduceerde Google zijn reserveringsoptie; de 'boekknop' werd eind vorig jaar internationaal beschikbaar gemaakt. Voor de nieuwe vertical tours en activiteiten zet Google de komende tijd allerlei samenwerkingen op, bijvoorbeeld met TripAdvisor.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nederlandse start-up faciliteert ticketboekingen via Google
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.