Twinkle | Digital Commerce

Myntra komt met eigen loyaliteitsprogramma

2018-09-26
1000562
  • 0:53

Consumenten van de Indiase moderetailer Myntra worden middels een nieuw loyaliteitsprogramma beloond voor hun aankopen.

Het programma Myntra Insider moet voor meer traffic zorgen naar de website en applicatie van het bedrijf. Klanten krijgen een beloning na iedere aankoop, maar ook als ze feedback geven, nieuwe categorieën ontdekken en een wensenlijst opstellen. Leden van het programma kunnen bijvoorbeeld artikelen eerder kopen, maar ook speciale verjaardag aanbiedingen ontvangen.

Er zijn vier levels binnen het programma, waaraan verschillende privileges gekoppeld zijn: Insider, Select, Elite en Icon. Hoe meer de klant besteedt, hoe sneller hij in de rangorde klimt. Welke beloning de klant ontvangt, hangt af van het level waarin ze zitten.

App-only of niet?

Drie jaar geleden stapte Myntra volledig over op app-only. Klanten konden alleen nog maar kopen via de applicatie. Enkele maanden later kwam de Flipkart-dochter terug op die beslissing. Het verkeer en de verkoopcijfers liepen te ver terug om de koers aan te houden.

Lees ook: 'Niemand weet wat zijn kledingmaat is' (Twinkle 15-06-2017)