Twinkle | Digital Commerce

Online bestelde boeketten vallen in de smaak

2018-07-12
1000666
  • [nieuws]
  • 1:09

Bloemistenbrancheorganisatie VBW voerde dit voorjaar samen met Thuiswinkel.org een onderzoek uit naar diverse kwaliteitsaspecten omtrent de levering van online bestelde boeketten. Maar liefst 97,6 procent van de orders voldeed aan de gestelde normen.

De brancheorganisaties legden zes bloemenshops naast elkaar met landelijk bereik: fleurop.nl, topbloemen.nl, euroflorist.nl, deen.nl, greetz.nl en florient.nl. Bij elke aanbieder bestelden de onderzoekers zeven boeketten, die verspreid door het land moesten worden afgeleverd. Bijna alle boeketten voldeden aan de criteria: levering van het juiste boeket tegen de juiste kwaliteit op het juiste moment.

Leren van het verleden

De aanleiding voor de test kwam voor uit eerdere, minder positieve geluiden. 'In het verleden werden wij geconfronteerd met het feit dat bestellingen niet tijdig werden geleverd, of dat niet het juiste boeket werd geleverd', verklaart bloemistenbond VBW. 'In de afgelopen jaren hebben we ingezet op verbetering, met als doel structureel te voldoen aan de consumentenverwachtingen. Het doet ons deugd dat de uitkomsten van deze test substantiële verbeteringen aantonen. In de komende tijd blijven we actief inzetten op verdere ontwikkeling.'

Btw-verhoging

Nu de bloemistenbranche op die vlakken een verbeteringsslag gemaakt heeft, dreigt ondertussen een ander probleem: vanwege de onlangs doorgevoerde verhoging van het geldende btw-tarief van 6 procent naar 9 procent verwachten ondernemers in die sector binnenkort aardig wat omzet in te leveren.

Lees ook: 'Mysteryshopper bezoekt Topbloemen.nl' (Twinkle 8-2017)