Twinkle | Digital Commerce

Omzet 'multi-channelers' schiet omhoog

2018-06-15
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

Bedrijven met een multi-channel strategie zetten in april 32,2 procent meer om dan in dezelfde periode in 2017. Niet eerder steeg de omzet van bedrijven, waarbij online een nevenactiviteit is, zo hard.

Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Het eerste kwartaal van 2018 was eerder ook al goedgezind voor de multichannelers, gezien een groei van 25,8 procent.

De online omzet in de detailhandel steeg in april met 22,8 procent. Webwinkeliers zetten in die periode 16,9 procent meer om. In vergelijking met een jaar eerder is de omzetstijging 2,5 procentpunt hoger. In 2017 was de omzetgroei nog 14,3 procent ten opzichte van april 2016.

Q1 6,3 miljard euro uitgegeven

In het eerste kwartaal van dit jaar gaven Nederlandse consumenten 6,3 miljard euro uit online. Een groei van 13 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dat bleek vorig week uit de nieuwe Thuiswinkel Markt Monitor. Naar verwachting geven consumenten in 2018 26,3 miljard euro uit. Dat zou een groeipercentage van 17 procent betekenen.