Twinkle | Digital Commerce

Personal shopping voor kids

2018-06-15
1000562
  • 1:16

Geen tijd om zelf op kleding voor je kleine kinderen uit te gaan? Stuur dan de stylisten van Bundleboon op pad. ‘Unboxing awesomeness’, belooft de site.

De van oorsprong Deense Nelli Jeloudar is oprichter en ceo van Bundleboon. Ze werkte jarenlang voor The Cloakroom en stelde vast dat er nog geen op maat gemaakte kledingboxen waren voor kinderen. Reden om te starten met de personal shopping service voor kinderen in de leeftijd van 0 tot 8 jaar. ‘De eerste in Nederland voor die leeftijdscategorie’, claimt Jeloudar. Ze werkt samen met partners Monique Janke en Michel Ariens. Hun doelgroep bestaat uit modebewuste ouders die een druk leven hebben en tijd tekortkomen. ‘We brengen een comfortabele en plezierige winkelervaring in hun woonkamer, in plaats van hectiek in de pashokjes’, aldus de ceo.

De service is gratis. Ouders hoeven alleen te betalen voor de items die ze willen houden. Er zijn geen verzend- of retourkosten. Klanten kunnen een kledingstijl aangeven, kleuren selecteren, soorten prints uitkiezen en een budget opgeven. Ook kunnen ze specifieke wensen toevoegen zoals wel of geen rits/knopen of bepaalde stoffen.

‘Onze grootste uitdaging is om het taboe van personal shopping te doorbreken. Een aantal bedrijven in deze branche bleek niet winstgevend en niet schaalbaar, wij moeten bewijzen dat we het wél gaan redden. We maken gebruik van slimme algoritmes die onder meer helpen de retouren laag te houden’, aldus de oprichter.

Voor naamsbekendheid worden vooral online ads, social media en influencers ingezet. Op dit moment worden de pakketten nog handmatig op kantoor gevuld en per PostNL verstuurd, op de planning staat een eigen fulfilmentcentrum. Daarnaast staat expansie naar de Nordics, Groot-Brittannië en Duitsland op het programma.