Coolblue mag zich wederom een jaar lang het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland noemen. De mondhoekjesmarketing viel bij het publiek dermate in de smaak dat het elektronicabedrijf voor het tweede jaar op rij bovenaan de Top-10 Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2018 prijkt.
Ook Bol.com en 123inkt.nl kregen een pluim van de consument: zij veroverden respectievelijk de vierde en tiende plek in de ranglijst van publieksprijzen. Gisteravond reikte de organisatie, bestaande uit Stichting NCCA, SAMR Marktvinders en Twinkles zustertitel CustomerFirst, in het Beatrix Theater de Utrecht de CustomerFirst Awards uit.
Het de tweede keer dat bij de uitreiking ervan de titel van Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland te verdienen viel; bij de afgelopen editie schreef Coolblue die eveneens op zijn naam. Het bedrijf neemt eveneens de branchetitel 'Klantvriendelijkste Retailer van Nederland' mee naar huis, naast de overall prijs voor Klantvriendelijkste Bedrijf.
Hoogste score ooit
'Alles voor de glimlach consequent en continu doorvoeren in alles wat je doet – van de website tot bestellen, van bezorgen tot de voorwaarden – maakt dat Coolblue in alles gezien en ervaren wordt als een klantvriendelijk bedrijf', reageert Gerrit Piksen, manager customer intelligence bij SAMR. 'Met gemiddeld een 8,57 haalt Coolblue zelfs de hoogste score ooit!'
Vakprijzen
Naast de publieksprijzen stonden ook vakprijzen op het spel. E-tailer Dekbed Discounter veroverde de derde plek in de strijd om de Customer Strategy Award, gevolgd door Energiedirect.nl en srprs.me; bol.com en Teleperformance sleepten samen de Partnership Award in de wacht.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Topscorer Coolblue 'Klantvriendelijkste Retailer van Nederland'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.