Twinkle | Digital Commerce

Lufthansa test online boodschappen bestellen in de lucht

2018-03-09
1000562
  • [nieuws]
  • 1:05

Om ervoor te zorgen dat reizigers bij thuiskomst na vakantie of zakenreis niet op een lege koelkast stuiten, lanceert luchtvaartmaatschappij Lufthansa een boodschappenbesteldienst in haar vliegtuigen.

De dienst is opgezet in samenwerking met supermarktketen Edeka. De pilotfase loopt van april tot eind juni.

Alleen München en Berlijn

De dienst wordt uitgevoerd door Edeka's dochteronderneming Bringmeister, die actief is in München en Berlijn. De pilot geldt in eerste instantie alleen voor vluchten naar die betreffende steden. Consumenten die in de regio Berlijn wonen, krijgen hun bestelling dezelfde dag nog thuisbezorgd als ze voor 14:00 uur bestellen. 

Reizigers kunnen via het netwerk van Lufthansa in de Lufthansa frequent flyer lounge op de luchthaven of op het netwerk Flynet aan boord van het vliegtuig de boodschappen bestellen. De bezorgservice geldt voor het volledige assortiment van Edeka: zo'n 15.000 producten.

Shop@KLM

In Nederland heeft luchtvaartmaatschappij KLM een dergelijke online shopdienst: Shop@KLM. Waarbij reizigers vóór hun reis tax free online kunnen shoppen bij de maatschappij. De artikelen ontvangen ze in het vliegtuig. Thuisbezorgen is ook mogelijk. In België heeft JetAir een dergelijke shopdienst.