Twinkle | Digital Commerce

Net-a-porter: 'Lezers online weekblad besteden kwart meer'

2018-02-23
1000562
  • 1:06

Net-a-porter verdubbelt het aantal producten in de eigen shoppable content en schroeft de productie daarvan flink op. De e-tailer in luxegoederen merkt dat lezers van zijn magazine aanzienlijk meer online besteden.

Elke week verwerkt Net-a-porter 500 producten uit zijn assortiment in shoppable online content; binnenkort worden dat er 1.000. Naast online gepresenteerde foto's en artikelen produceert de aanbieder van luxemerken ook video's en brengt het wekelijks het eigen modemagazine The Edit uit in vier talen: Engels, Duits, Frans en Chinees.

Meer conversie

Investeren in extra content loont, aldus het bedrijf: niet alleen ligt de gemiddelde orderwaarde van trouwe lezers zo'n 26 procent hoger, ook kopen abonnees van The Edit - binnenkort 'PorterEdit' - jaarlijks gemiddeld 5,3 keer, tegenover een gemiddelde van 4,1 bij andere klanten. Netto spenderen lezers rond de 5 procent meer.

Modegroep

Net-a-porter, dat startte als een shoppable online modemagazine, werd drie jaar geleden samengevoegd met Yoox in een modegroep waarvan Richemont de helft van de aandelen in handen kreeg; onlangs deed Richemont een gooi naar het restant van de aandelen met een bod van 2,7 miljard dollar. Tijdens het afgelopen jaar schoot de omzet van de groep door de grens van twee miljard euro.