Twinkle | Digital Commerce

Instacart maakt zich op voor strijd met Amazon

2018-02-13
1000562
  • [nieuws]
  • 0:59

De Amerikaanse boodschappenservice Instacart heeft in een investeringsronde ruim 160 miljoen euro opgehaald. Met de investering wil de start-up de strijd aangaan met Amazon, dat zich steeds meer in de online boodschappenmarkt roert.

Instacart schat zijn eigen waarde na de investering op zo'n 3,4 miljard euro. Een jaar geleden haalde het bedrijf nog ruim 300 miljoen euro op. In 2015 leverde een investeringsronde nog zo'n 185 miljoen euro op.

De investeringsronde is een reactie op de ontwikkelingen bij Amazon. De e-tailer nam vorig jaar supermarktketen Whole Foods over. De overname was bijna elf miljard euro waard en daarmee de grootste transactie ooit. Die acquisitie zorgde voor veel onrust bij Instacart, dat samenwerkt met Whole Foods. Amazon kondigde onlangs een twee-uurslevering aan van Whole Foods boodschappen. 

Bezorgers inhuren

Instacart is een start-up die boodschappen bij consumenten thuis laat leveren. Gebruikers huren als het ware bezorgers in die de boodschappen voor hun doen. De levering wordt gedaan door onafhankelijke particuliere bezorgers.