Twinkle | Digital Commerce

Eén aanspreekpunt

2018-02-09
1000562
  • 1:44

‘De Aces Direct slogan is “de persoonlijke klik in IT”. Hoe maak je dit als IT-leverancier in je webshop waar?’ vroeg Mark Schouten, commercieel medewerker bij Premiumgids.nl, in zijn column in Twinkle 10 (december 2017). Het antwoord komt van Tijn Swinkels, corporate marketeer van Aces Direct.

Tekst: Tijn Swinkels

Aces Direct, ‘de persoonlijke klik in IT’. Geen eenvoudige pay-off voor een bedrijf zonder fysieke winkel. Hoe we dat doen? Op twee manieren: zelf doen wat we uitdragen en - cliché - alert luisteren. Niet luisteren om het luisteren. In gesprek gaan en continu kleine en grote dingen verbeteren.

Aces Direct is een plek waar de werknemers zich thuis voelen. Het begint al bij het kantoor; the Village. Geen steriele werkomgeving maar een dorp met stadse faciliteiten. Een inspirerende werkomgeving en aanjagende factor voor een open en vriendelijke cultuur. Het staat symbool voor Aces Direct waar vriendschap en plezier, naast hard werken, centraal staan.

Die gemoedelijkheid nemen we mee naar klanten. Zitten wij vrolijk op onze werkplek? Dat straalt uit naar klanten. Klanten die in contact staan met hun persoonlijke accountmanager. Wanneer je een account aanmaakt bij ons krijg je meteen een persoonlijke accountmanager. Of het nu om één of om vijfduizend werkplekken gaat, de klant krijgt één aanspreekpunt die hem en het bedrijf leert kennen en meegroeit met de wensen en eisen. Zo is voor ons de cirkel rond.

Op praktisch gebied doen we ook veel om die persoonlijke klik waar te maken. Elke week komen we als multidisciplinair team samen: marketeers, businessanalist, developers, grafisch ontwerper en copywriter. Samen lopen we door de reacties van klanten op onze website. Waarover hebben ze het online? Hoe gaan we onze webshop verbeteren om al die klanten vooruit te helpen? Van daaruit bouwen we door om elke klant te bieden wat nodig is. Dat doen we samen. Samen met alle collega’s. Samen met onze klanten.