Twinkle | Digital Commerce

Helft orders Marlies Dekkers uit e-commerce kanaal

2018-01-17
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

Sinds het faillissement van haar bedrijf zet Marlies Dekkers flink in op online verkoop: met resultaat, want de helft van het klantenbestand van de lingerie-ontwerpster koopt inmiddels in de webshop.

Dat vertelt Dekkers in een interview met het Brabants Dagblad. 'Ik wil beide markten kunnen bedienen', zegt ze over haar online en offline verkoopkanalen. 'Dat heeft mijn bedrijf een stuk complexer gemaakt. Het was een harde leerschool. Maar het moest. Ik moet jou en je dochter kunnen helpen.' Dekkers spreekt over een 'transitie' naar e-commerce, die niet onderschat moet worden.

Multichannel

In de zomer van 2013 ging de onderneming failliet; Dekkers realiseerde een doorstart met behulp van investeringsfonds Karmijn Kapitaal, dat de pijlen op e-commerce richtte. Daartoe verrees een jaar later een vernieuwe webshop, die inmiddels drieëntwintig landen bedient. Daar kwam eind 2016 een mobiele applicatie bij, met besteloptie en digitaal lookbook.