Belsimpel.nl gooit zijn merkcommunicatie op de schop. Het succesvolle e-commerce bedrijf uit Groningen introduceert De Belsimpel Methode, ‘de slimste manier om een telefoon of abonnement te vinden dat echt bij jou past’.
De Belsimpel Methode staat centraal in een reclamecampagne waarmee dit nieuwe jaar wordt afgetrapt. Ze is ontwikkeld met het Amsterdamse marketingbureau Dawn. ‘Met de Belsimpel Methode maken we complexe zaken makkelijk. Zoals het vinden van je nieuwe telefoon of het afsluiten van je abonnement', is onderdeel van de belofte.
De methode wordt in de campagne gesymboliseerd door een witte cirkel. Een personage kan hierop ‘drukken’ om haar te activeren. De cirkel keert terug in al het beeldmateriaal, ook op sociale media.
Update van Belsimpel-app
De werkwijze van Belsimpel.nl verandert niet, benadrukt het bedrijf, alleen wordt het onderscheidend vermogen in de nieuwe campagne meer benadrukt. Onlangs heeft de mobiele applicatie een grote update gekregen (2.0), waarmee het assortiment van de telecomverkoper doorzoekbaar en filterbaar is. Gebruikers kunnen testen of hun telefoon nog up-to-date is, zien of ze hun abonnement al kunnen verlengen en hierover een persoonlijk advies ontvangen.
Uitzonderlijke groei
Belsimpel.nl, veelvuldig gelauwerd om zijn uitzonderlijke groeiprestaties, timmert hard aan de weg; de omzet kwam afgelopen jaar rond de 200 miljoen euro uit, ongeveer een kwart meer dan het jaar ervoor. Twee jaar achter elkaar was het bedrijf genomineerd voor de belangrijkste vakprijs onder de Thuiswinkel respectievelijk Shopping Awards. In 2016 won Belsimpel.nl een Publieksprijs XL. Afgelopen jaar werden activa van Typhone uit de failliete boedel van The Phone House overgenomen.
Jeroen & Jeroen
Met de introductie van De Belsimpel Methode verdwijnen de getekende ‘Jeroen & Jeroen’ van de buis. Die campagne (‘Tot het uiterste voor jou’) heeft het bedrijf veel goeds gebracht, vertelt Jeroen Doorenbos (compagnon van Jeroen Elkhuizen) in het komende nummer van Twinkle. In een uitgebreid interview geeft hij tekst en uitleg over de rebranding, over mobiele verbeterslagen en over de stappen die Belsimpel.nl in binnen- en buitenland zal zetten voor verdere expansie.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Belsimpel presenteert zich nu als methode
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.