E-tailers die een plek in de Twinkle100 veroverden, voeren significant vaker A/B-testen uit dan bedrijven die in de 100-200 staan. Dat concludeert Conversion Heroes uit onderzoek onder de bedrijven op de ranglijst.
Vooral het gebruik van Optimizely is gegroeid, ook zelf ontwikkelde software nam toe in populariteit. Visual Website Optimizer blijft de populairste tool, die door 29 procent van de top-100 spelers gebruikt wordt. De nummers 100-200 testten aanzienlijk minder: 39 van hen gebruiken A/B-tools. Geen van hen zet Monetate of eigen software in; Google Website Optimizer wordt daarentegen alleen door Twinkle200-spelers gebruikt.
Gemeengoed
Het gebruik van A/B-testing software onder e-tailers met een vermelding in de Twinkle100 is sinds 2014 aanzienlijk toegenomen, aldus de onderzoekers: van 35 procent in 2014 naar zo'n 67 procent in 2017. Drie jaar geleden testte minder dan de helft van de top-100 spelers; in 2015 vond een omslag plaats en bleek het A/B-testen inmiddels gemeengoed voor de Twinkle100.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Twinkle100-spelers testen vaker'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.