In de groei die webwinkels in de VS tijdens het afgelopen kwartaal doormaakten, heeft Amazon een aandeel van bijna zeventig procent. In totaal steeg de e-commerce omzet de afgelopen maanden met 15,5 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Onderaan de streep besteedden Amerikaanse consumenten tijdens het derde kwartaal van 2017 115,35 miljard dollar in webwinkels. Dat aantal is gecorrigeerd voor de invloeden van het seizoen en feestdagen. Van de totale retailomzet haalde e-commerce een aandeel van 13,1 procent. De kwartaalgroei van 15,5 procent bleef iets achter bij die van april - juni (16,3 procent), maar verwacht wordt dat de omzet in het vierde kwartaal traditiegetrouw flink toeneemt.
Veel verkopen, nog meer omzet
De groeicijfers liegen er niet om: 41,6 procent van de online retailaankopen in de Verenigde Staten gebeurde op het platform van Amazon, waarbij 69,2 procent van de 14,36 miljard dollar omzetgroei aan de Amerikaanse e-commerce reus toe te schrijven is. Amazon verkocht in het derde kwartaal voor in totaal 25,45 miljard dollar en groeide daarmee 34,9 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Online spelers
'Bad news' voor andere e-commerce spelers, schrijft vaktitel Internet Retailer; toch maakten ook andere grote e-tailers veel winst. Walmart bijvoorbeeld noteert een groei van online verkopen van 50 procent; in het afgelopen jaar verdriedubbelde het aantal producten op de website van de grootste retailer ter wereld. Ook Target deed goede zaken met een online omzetgroei van 24,6 procent.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Twee derde e-commerce groei VS via Amazon
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.