Twinkle | Digital Commerce

Pas-tool vertelt Josh V-shoppers juiste maat

2017-11-17
980551
  • 1:14

Klanten die piekeren over de juiste maat in een online kledingzoektocht, kunnen zich sinds deze week bij Josh V laten adviseren door nieuwe technologie van Pixibo. Pastool 'Pi' vertelt consumenten of een model te strak zit en welke maat van een artikel het best zou passen.

De intelligente chatbot zette in juni dit jaar voet aan Europese grond: Pixibo startte vorig jaar in Azië en opende onlangs een kantoor in Amsterdam. Josh V is launching partner in Nederland; bezoekers van de modewebwinkel kunnen vanaf nu de - onbevooroordeelde - personal shopping assistent om pasadvies vragen aan de hand van hun lengte, gewicht en cupmaat, waarmee het bedrijf de klantervaring wil verbeteren en retouren terugdringen. Pixibo voert naar eigen zeggen momenteel gesprekken met diverse Nederlandse retailers.

Retourservice

Klanten van de webwinkel van modeontwerpster Josh Veldhuizen kunnen hun aangekochte artikelen sinds begin dit jaar tegen bijbetaling binnen drie uur thuis laten bezorgen; ook bestaat de mogelijkheid de chauffeur twintig minuten te laten wachten, zodat artikelen die niet bevallen, gelijk weer mee retour kunnen.

Nieuwe maatstandaard in Europa

Voor crossborder-kopers in Europa wordt het overigens voortaan makkelijker een maat te kiezen; onlangs is een nieuwe Europese standaard voor maataanduidingssystemen geïntroduceerd, die ingaat vanaf december. Internetshoppers hoeven dan niet langer te rekenen wanneer zij over de grens winkelen bij (r)etailers die zich aan de universele maatindicatie houden.