MyFashion Size positioneert zich als ‘de matendatabase’ voor webshoppers. De Nederlandse startup koppelt persoonlijke maatinformatie aan de concrete maten van merken. Miss Etam is de eerste webwinkel die de technologie op white label basis implementeert.
Bezoekers die op Myfashionsize.com hun maten invoeren (borst, taille, heupen, bij mannen ook hals, arm en rug), krijgen daar een maatadvies per merk voor terug. Het ene S-je is immers het andere niet. Vergeleken met andere oplossingen voor het pasprobleem, die bijvoorbeeld werken met avatars, augmented reality of Kinect-technologie, is My Fashion Size volgens medeoprichter Theodoor Pater ‘misschien minder sexy, maar wel praktisch en laagdrempelig'.
Geheim van de smid
My Fashion Size heeft de maten van een groeiend aantal kledingmerken, waaronder C&A, Dept, Esprit, H&M, Nike, Supertrash, WE Fashion en Zara, verzameld in wat het bedrijf een sizecenter noemt. Pater wil niet zeggen hoe de startup aan de maatgegevens komt. ‘Dat is het geheim van de smid, we verzinnen of meten het in ieder geval niet zelf.’
Verdienmodel
De site Myfashionsize.com doet dienst als vertrekpunt voor online shoppers die met de juiste maat voor een bepaald merk op zak worden verwezen naar de shops. Daaraan houdt My Fashion Size affiliatevergoedingen over. Een ander deel van het verdienmodel zit hem in de white label implementatie van de virtuele pasfunctionaliteit in webwinkels. Miss Etam is daarbij de launching partner:
Zakelijke gebruikers van My Fashion Size kunnen de database met maatinformatie samen verrijken en bijvoorbeeld ook retourpercentages per merk met elkaar delen.
Meer over de (on)mogelijkheden met virtueel passen leest u in Twinkle nummer 2 van dit jaar. Het magazine verschijnt vandaag.
Veel succes Theo!!
Goed idee Theo en veel succes met je site, Sander