Met een nieuwe website en een nieuwe pay-off wil Paylogic verdere stappen zetten in e-commerce. 'We zien dat fans binnen onze e-commerce oplossing daadwerkelijk in grote mate meer kopen dan enkel tickets.'
Dat zegt ceo Jan-Willem van der Meer in een interview met MarketingTribune. 'Denk aan hotelovernachtingen, transport, merchandise, add-on's en upgrades. Door dit onder te brengen in één platform wordt de hele economie rond een evenement zo een beheersbaar en winstgevend onderdeel voor de evenementhouder.'
Hogere marges
Het platform, dat sinds vier jaar in handen is van SFX Entertainment, verdient inmiddels aan meer producten dan alleen ticketing. 'Gezien de soms lastige markt is het een uitkomst wanneer de marge op deze extra producten vaak hoger is dan de marge op de tickets voor het event zelf', verklaart Van der Meer. Bij de ticketverkoop stuitte Paylogic in het verleden bovendien op problemen met doorverkoop van reeds gebruikte kaartjes via TicketSwap; die zijn inmiddels opgelost door de inzet van een unieke barcode.
'Fans willen meer dan tickets'
Met eigen custom shops wil Paylogic de kaartkoper naar een nieuw e-commerce niveau leiden. 'Deze dynamische verkoopomgeving, bedoeld voor live entertainment, kan volledig volgens een specifieke identiteit worden vormgegeven en ingericht ter bevordering van de bredere e-commerce doelstellingen die aansluiten op de meest optimale fan experience. Waarom? Fans willen meer dan alleen tickets en zijn op zoek naar een zo compleet mogelijke beleving. Iedere beleving is uniek.'
Zie ook: 'Wij willen de internationale standaard worden op het gebied van e-commerce voor live entertainment merken' (MarketingTribune)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Paylogic: 'Fans kopen meer dan tickets'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.