Bijna driekwart van de Nederlandse consumenten zou nog niet al zijn online bestellingen via de mobiele telefoon willen afrekenen. Volgens internationaal onderzoek van Kantar TNS is er niet genoeg vertrouwen in mobiele betaalmethodes. Privacy staat voor de online shopper boven gemak.
Kantar TNS ondervroeg voor zijn studie Connected Life 70.000 consumenten uit 56 landen over hun ‘online en digitale gedrag’. Daarbij hield het in twaalf landen, waaronder Nederland, ook 104 diepte-interviews over vier thema’s: vertrouwen in technologie, content, data en e-commerce.
Buy buttons
Volgens het onderzoek vertrouwen Nederlandse consumenten, net als shoppers in andere Westerse landen, nieuwe mobiele betaalmethodes als buy buttons op social media en mobiel betalen in een webshop in het algemeen niet voldoende. In landen als China is dit wel ingeburgerd; maar liefst 64 procent van de shoppers wil al zijn online orders op de smartphone afrekenen.
Verdeeldheid over chatbots
Ook tegenover chatbots zijn Nederlanders nog wantrouwend. Slechts drie op de tien consumenten vindt het prima om met een geautomatiseerde chatbot te communiceren, als dat betekent dat zijn verzoek sneller wordt afgehandeld. ‘Hoewel chatbots waarschijnlijk meer consistent en reliable zijn dan mensen, zijn er twijfels over de empathie en of ze wel moeilijke beslissingen kunnen nemen’, schrijft Kantar TNS.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Nog weinig vertrouwen in mobiel betalen’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.