Twinkle | Digital Commerce

Sprynter: 'Inpakken en wegsturen'

2017-10-27
1000562
  • 1:18

Start-up Sprynter heeft als missie het verzenden van pakketten zo makkelijk mogelijk te maken. ‘Think inside the box’, propageert de Amsterdamse pakketservice.

‘Neem in de app een foto van wat je wilt versturen, vul in waar het heen moet, Sprynter komt voorrijden en regelt de rest’, aldus oprichter/eigenaar Constantijn van Nispen. ‘Zowel particulieren als ondernemers vullen hun tijd liever met andere dingen dan hannesen met verpakkingen of wachten bij postkantoor of pakketpunt’, stelt hij.

Maar er zijn al zoveel transporteurs actief. Waarom Sprynter? ‘Er bestond voor bescheiden volumes (tot twintig pakketten per week) nog geen gebruiksvriendelijke, scherp geprijsde en toegankelijke manier om volledig ontzorgd te worden’, aldus Van Nispen. Zijn doelgroep bestaat dan ook uit bedrijven die incidenteel pakketjes versturen, kleine webshops, consumenten die frequent producten retourneren of die zelf veel verkopen op bijvoorbeeld Marktplaats. Met name met zijn inpakservice wil hij het verschil maken. ‘We kunnen de meest uiteenlopende of breekbare items perfect inpakken, neutraal of in de branding van de webshop.’ Innovatief is volgens hem dat je met een paar drukken op de knop het gehele verzendproces doorloopt: van verpakking tot verzekering tot verzendsnelheid. ‘En daarbij blijf je gevrijwaard van alle veelvoorkomende ergernissen zoals ergens in de rij moeten staan.’

Voor marketingdoeleinden hoopt Van Nispen op mond-tot-mondreclame en ambassadeurschap van bestaande klanten. Daarnaast zet hij social media, bannering op online fora en guerrilla-acties in. De app draait momenteel alleen op iOS, begin 2018 komt een Android-versie. Je kunt zijn bedrijf ook mailen of whatsappen, want ‘we zijn flexibel ;)’, meldt Van Nispen. In 2018 wordt uitgebreid naar Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Daarna zijn middelgrote steden aan de beurt en volgt het buitenland: ’Ik hoop dat Fransen en Duitsers ook makkelijk Sprynter kunnen uitspreken.’