Twinkle | Digital Commerce

PostNL start smart home installatie voor webwinkeliers

2017-11-01
980551
  • 1:11

Na het in elkaar zetten van meubilair breidt PostNL zijn dienstverlening 'achter de drempel' van de consument verder uit: vanaf nu installeert de vervoerder ook smart home devices, te beginnen met verlichting.

'Extra services ná de last mile zijn het antwoord op specifieke e-commerce uitdagingen in verschillende branches', verklaarde Rob Hafkenscheid, Managing Director van PostNL Extra@Home vanmiddag tijdens het klantevenement 'Binnenkomen met services'. Daar vertelde ook Oscar Diele, directeur marketing & operations van Flinders, dat het woonwarenhuis PostNL inzet voor de installatie van slimme verlichting bij zijn klanten.

Achter de drempel

PostNL biedt de installatieservice in Nederland en Vlaanderen. 'In de toekomst gaan we nog veel meer services inzetten', belooft de vervoerder. Te denken valt bijvoorbeeld aan het inzetten van auto's met branding van retailers met daarin een bezorger die monteert, installeert of bouwt. Dat leidt tot meer herhaalaankopen, aldus PostNL. Al enkele jaren oriënteert de logistieke speler, die zich in toenemende mate toelegt op dienstverlening voor e-commerce, zich op installatie- en montagediensten.

Meubels en witgoed

Met de overname van JP Haarlem Delivery in juni stapte PostNL verder in dienstverlening bij consumenten thuis: het nieuwe onderdeel van de vervoerder zet meubels voor klanten in elkaar. Die activiteiten vormden een aanvulling op de al bestaande service Extra@Home, een bezorg- en installeerprogramma van PostNL voor witgoed en keukenapparatuur.