Sanoma verkoopt verzamelboxen met producten op het gebied van eten en drinken, verzorging en huishouden via zijn eigen webshop Tjox. Voor de brede productrange heeft het mediabedrijf zijn nieuwe label in stilte ingericht en gelanceerd.
Tjox.nl is een nieuwe webshop waar je goedgevulde boxen van jouw favoriete merken zoals Robijn, Sun, Zwitsal en vele andere met voordeel kunt bestellen', valt te lezen op de site die Sanoma sinds een half jaar in stilte in gebruik heeft genomen voor e-commerce activiteiten. Consumenten kunnen er allerhande verzamelpakketten met bijvoorbeeld schoonmaakartikelen, chocolade of zonnebrandproducten bestellen. De dozen worden rechtstreeks verzonden vanaf Sanoma's hoofdkantoor in Hoofddorp, waar ook de redacties van de uitgeverij gevestigd zijn.
Nu Shop
Ook Sanoma's Nu.nl is gestart met de verkoop van artikelen via zijn eigen shopafdeling. De nieuwssite, die sinds begin dit jaar tickets verkoopt voor voorstellingen, wellnesscentra en evenementen, biedt naast producten van externe adverteerders nu ook Tjox-productboxen van bijvoorbeeld Verkade, Nivea en HG aan. Het is de eerste keer dat Nu.nl, dat tot nu toe voor zijn inkomsten alleen afhankelijk was van bedrijven, verdient aan consumenten.
Wisselend aanbod
'We bieden voornamelijk tickets aan, maar hebben ook vakanties verkocht', meldt een woordvoerder aan Twinkle. 'NuShop linkt naar de checkout van adverteerders. Het verdienmodel dat we aanhouden, verschilt per aanbieder. Het aanbod wisselt wekelijks, we hebben heel veel adverteerders.' Op de voorpagina van de nieuwssite verschijnen dagelijks 24-uursaanbiedingen.
Sanoma in e-commerce
Sanoma heeft in het verleden diverse stappen op e-commerce gebied gezet, hetzij niet eerder zo rechtstreeks. Het mediabedrijf lanceerde al in 2011 een Facebook-shop in verzorgingsproducten samen met Truus.nl en een e-commerce platform in 2014 voor woontitel VT Wonen, ontwikkeld door het door Sanoma overgenomen SB Commerce. Met SBS startte Sanoma datzelfde jaar koopjesplatform Happy Deal. Zijtak SanomaVentures, inmiddels opgehouden te bestaan, verwierf een meerderheidsbelang in kinderkledingwebshop Brandkids; ook cadeaushop Living zag het levenslicht in 2015. Sanoma kocht Scoupy en Kortingisleuk.nl, maar deed recentelijk vergelijkingssite Kieskeurig.nl van de hand.
Waar kennen we verzamelboxen van? Ach ja, de Blije doos, Felicitas (vroeger ook onderdeel van Sanoma. En de BOX for TWO ook uitsluitend online te bestellen. Deja vue dus. Helemaal niet zo nieuw dus ook niet voor Sanoma. Had de redacteur van Twinkel maar wat huiswerk gedaan.
@ Lucien, het feit dat Sanoma verzamelboxen verkoopt, is dan ook niet aangemerkt als primeur. Het viel ons op dat Sanoma een nieuw label heeft ingericht, de locatie in Hoofddorp als verzend- en retourlocatie gebruikt en daarbij een breed productassortiment (van chocolade tot zonnebrandartikelen) aanbiedt.