Twinkle | Digital Commerce

Sanoma en SBS lanceren koopjesplatform Happy Deal

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:21

Sanoma en SBS hebben met Happydeal.nl een nieuw e-commerce platform geopend. Op de site wordt dagelijks één product in de aanbieding gedaan. Voor iedere dag van de week is een andere productcategorie aangewezen.

Happy Deal stuurt zijn aanbiedingen per mail naar ingeschreven klanten. Bij aanmelding kunnen koopjesjagers aangeven in welke van de zeven ‘thema’s’ ze geïnteresseerd zijn (bijvoorbeeld verzorging & gezondheid of elektronica & gadgets) en daarmee op welke dagen van de week ze aanbiedingen ontvangen.

Relevantie en kwaliteit
Volgens manager Ronald Luijendijk mikt Happy Deal op relevantie: ‘Er komt al heel veel op mensen af op het gebied van kortingen en aanbiedingen. En met het grootste deel daarvan kan een consument niks. Happy Deal belooft in ieder geval dat je alleen die aanbiedingen krijgt waar je om hebt gevraagd en garandeert daarbij A-merk kwaliteit.’

Campagne
De aanbiedingen blijven een paar dagen beschikbaar op Happydeal.nl. De overgebleven voorraad is daar realtime te zien. De komende tijd loopt er zowel online als op televisie een campagne waarmee Sanoma en SBS het concept onder de aandacht brengen.

Goede relaties met leveranciers en vrijwel geen marketingkosten
Op de 'veelgestelde vraag' waarom Happy Deal zulke hoge kortingen kan bieden, is het antwoord: 'Happy Deal is onderdeel van Sanoma. Hierdoor hebben we zeer goede relaties met veel leveranciers en kunnen we tegen de meest aantrekkelijke voorwaarden inkopen. Daarnaast beschikken we over eigen media, waardoor we vrijwel geen marketingkosten hebben. En dat is direct in het voordeel van onze leden.'

Lees ook: Sanoma: ‘Superlastige stap pakt hartstikke goed uit’ (20 november 2014)