Twinkle | Digital Commerce

C2c-platform Kijkshop verwelkomt externe retailers

2017-11-09
1350759
  • 1:08

Tone, het c2c-platform waarop Kijkshop eind deze zomer online te vinden is, laat ook andere retailers toetreden. In een crowdfunding-oproep schrijft Tone dat het platform 'de Europese retailmarkt wil hernieuwen'.

Dat meldt RetailNews. Tone hoopt via crowdfunder Symbid een miljoen euro op te halen voor zijn peer-to-peer-initiatief, waarbij Kijkshop binnenkort als launching customer fungeert. Het elektronicabedrijf nam als 'geestelijk vader' deel aan de ontwikkeling van het platform, waaraan het echter niet exclusief verbonden is; het is juist de bedoeling van Tone een c2c-community te creëren.

Advies van peers

'People need trustworthy and honest advice and retailers are no longer the ones to give it to them', klinkt het revolutionair op de crowdfundingssite. Volgens Tone verdwalen consumenten bij het zoeken naar een product vaak in miljoenen reviews en een overdaad aan informatie. Op het c2c-platform geven kopers elkaar advies en krijgen een commissie wanneer wordt overgegaan tot aankoop.

Community

Via Symbid heeft Tone inmiddels 313.600 euro aan investeringen opgehaald. Kijk Bij Mij, het digitale 'hoekje' van Kijkshop op platform Tone, gaat nog deze zomer live. Tegen het einde van het jaar hopen de retailer en Tone een community van rond de 100.000 actief adviserende consumenten te hebben. 'Thanks to Tone, by the end of the year, Kijkshop will have the largest network of advisors and the best sales force in The Netherlands.'

Lees ook: 'De grote plannen van Tone' (16-06-'17)