Twinkle | Digital Commerce

Makers KijkBijMij lanceren 'expertiseplatform'

2018-08-17
1618910
  • [nieuws]
  • 1:43

Een nieuw platform uit de koker van Tone P2P, eigendom van de voormalige Kijkshop-eigenaar The One: CallTheONE wil vraag en aanbod op het gebied van expertise matchen, op elk denkbaar vlak.

Een soort Gouden Gids, maar dan met - betaalde - live videoverbinding: in tegenstelling tot het vorig jaar gepresenteerde platform Tone beperkt CallTheONE zich niet tot retailtransacties. Iedereen die expertise claimt in een willekeurig onderwerp, kan die kennis er te koop aanbieden.

KijkBijMij versus CallTheONE

'Calltheone.com is uitgebracht binnen een partnership tussen Lookalong B.V. en Tone P2P, de dochtermaatschappij van Kijk Tone Holding die vorig jaar meer dan een miljoen ophaalde via crowdfunding voor het platform KijkBijMij', legt creative missionair Ben Steenstra uit aan Twinkle. 'KijkBijMij wordt in licentie geëxploiteerd door KijkUp. CallTheONE is daarmee een compleet nieuw platform. Waar KijkBijMij zich richt op advies voor aankopen op het KijkBijMij-platform en waarbij we adviseurs belonen met een commissie over aan- en verkopen, is CallTheONE een platform waar professionals en consumenten hun expertise kunnen delen en daarvoor per minuut betaald worden. Het idee achter KijkBijMij is dat we dit concept bij meerdere retailers in licentie zullen uitbrengen.'

Videobellen met medewerkers

Desalniettemin heeft ook CallTheOne een retail-element, licht Steenstra toe. 'CallTheONE bedient ook retailers. Medewerkers kunnen een profiel aanmaken en getoond worden op de site van de retailer. Dat maakt de medewerkers toegankelijker en is een uitermate vriendelijke klantenserviceoplossing. En een bijkomend voordeel; sommige medewerkers willen ook buiten openingstijden wel eens iemand te woord staan.'

Klikmarathon omzeilen

Heeft een dergelijk match making platform toegevoegde waarde in een tijdperk waarin informatie vrijwel overal direct toegankelijk is? Steenstra: 'Wij stellen: "Dankzij Google kunnen we met toegang tot internet inmiddels bijna alles te weten komen wat we willen weten. Maar los van de vaak tegenstrijdige informatie kan je zoektocht al snel ontaarden in een urenlange klikmarathon tussen blogs, vlogs en video’s.' CallTheONE is ervan overtuigd daar verandering in aan te brengen.

Lees ook:
- 'Kijkshops nieuwe kijk' (Twinkle 7-2017)
- 'KijkBijMij-zusje MyCom binnenkort live' (17-04-'18)