Twinkle | Digital Commerce

Horren.com koppelt eigen fabriek aan shop

2017-08-23
1511850
  • 1:06

Horren.com, een speciaalzaak in raamhorren en hordeuren, heeft zijn webshop aan de voor- en achterkant volledig herbouwd. De grootste vernieuwing is de koppeling van de online winkel met het systeem van de eigen fabriek, waardoor de levertijd met bijna de helft is verkort.

‘Wij leveren maatwerkproducten, dus we kunnen pas aan de slag als de online order binnen is’, legt commercieel directeur Marco Janssen uit aan Twinkle. ‘Een hor is min of meer een impulsaankoop, want je gaat meestal pas bestellen als je last hebt van muggen. Dan is snelheid geboden.’

Maakbon

‘Voorheen moest er na het binnenkomen van de bestelling een maakbon worden gemaakt, die later naar de zaag in de fabriek ging. Dat duurde altijd even’, vertelt Janssen. ‘De maakbon wordt nu realtime aangemaakt en ligt direct bij de zaag. Dan kunnen we de order direct verwerken, wel rekening houdend met de kans dat de klant zijn bestelling nog wijzigt.’

Verkorte levertijd

De koppeling van de nieuwe site met de fabriek maakt dat de levering van het maatwerk is verkort van ‘zeven tot maximaal tien werkdagen’ naar vijf werkdagen. De realisatie van genoemde koppeling en de nieuwe website met bijbehorende vernieuwde huisstijl heeft anderhalf jaar geduurd, omdat het bedrijf alles zelf bouwde.