Twinkle | Digital Commerce

Amazon komt met eigen social mediaplatform

2017-07-19
25921458
  • 0:56

Amazon lanceert een eigen social mediafunctie in zijn mobiele applicatie, genaamd Spark. Gebruikers kunnen daar inspiratie opdoen voor producten in verschillende categorieën, die via een shoppingbag-icoon terug te vinden zijn op Amazon.com.

Spark is voor iedereen te gebruiken, maar alleen Prime-leden kunnen bijdragen aan de feed door foto’s te posten, berichten te liken met een, door Amazon veelgebruikte, ‘smile’ of commentaar te leveren.

Curated feed

Bij het eerste bezoek moeten consumenten vijf interessegebieden aanvinken, als boeken, style & fashion of technologie. Amazon laadt dan een gecurateerde feed met inspirerende foto’s en standaard productafbeeldingen. Het doel is om Amazon-klanten - en dan met name Prime-leden - aan elkaar te koppelen, zodat zij onderling discussiëren over de producten van de retailgigant.

Voorraadchecker

Spark is gekoppeld aan de voorraad van Amazon. Gebruikers zien dus bij de afbeeldingen hoeveel stuks van een artikel er nog te koop zijn op Amazon.com. Daardoor is Spark altijd gevuld met producten op voorraad. 

Lees ook: 
Succesvolle social media content: zes tips (11-7-2017)